• 0
  • 0

    אין מוצרים בעגלת הקניות.

איך להקים דוכן בכנס מבלי לקרוע את הכיס?

יול 09, 2019

לא משנה באיזה תחום פועל העסק שלכם, אתם כנראה כבר יודעים את הכלל הראשון בביזנס: אם אתה לא שם, אתה לא קיים. איפה נמצא ה-שם המסתורי הזה? בכנסים, ירידים ותערוכות מקצועיות. אירועים כאלה הם דרך מעולה להציג את העסק שלכם ללקוחות פוטנציאלים ולשיתופי פעולה עם עסקים אחרים. נשמע טוב, לא? איפה הקאץ’? כמו בכל דבר טוב, גם כאן יש מכשול שיש להתגבר עליו, הוא העלות הכספית הגבוהה הכרוכה בהקמת דוכן מרשים ומקצועי. וכאן נכנס הכלל השני בביזנס – צריך להוציא כסף כדי לייצר כסף.

אבל מי אמר שצריך להוציא הרבה כסף?

עבר הרבה זמן מאז שעולם הכנסים והירידים היה פתוח בפני בעלי ממון בלבד. היום, גם בעלי עסקים קטנים ובינוניים, יכולים בקלות להקים דוכן שאפשר להתגאות בו, ולעשות את זה בלי לקרוע את הכיס. בהנחה שעשיתם את שיעורי הבית הדרושים ומצאתם את הכנס הכי רלוונטי לצרכים ולסוג העסק שלכם (עסק לייצור סבונים ביתיים לא בדיוק ירגיש בבית בכנס פתרונות סייבר), האתגר הבא שעומד בפניכם הוא הדוכן, או יותר נכון – עיצוב והקמה של דוכן מרשים ומקצועי. מרבית העסקים הקטנים והבינוניים לא יכולים להרשות לעצמם את העלות הנלווית של מעצב מקצועי פלוס ציוד פלוס פירוטכניקה, ומחפשים לקצץ בעלויות מבלי לפגוע בתוצר הסופי. תתפלאו, זה אפשרי!

נתחיל בזה שלא צריך להמציא מחדש את הגלגל. סביר להניח שלעסק יש קו מיתוגי מסויים – פלטת צבעים ללוגו, אתר, לתוויות המוצרים (למשל). השתמשו בו! שמרו את הצבעוניות והשפה המיתוגית שגיבשתם, ונצלו אלמנטים מעוצבים שכבר הופקו עבור העסק בעבר. לוגו, ברושורים או כל אלמנט מעוצב אחר יכולים להיות מוטמעים בתפאורה לדוכן.

רוצים להוסיף טאץ’ טכנולוגי? טאבלט מאפשר לכם להנגיש את כל המלאי שלכם למבקר ביריד מבלי לגרור אפילו ארגז אחד של סחורה. זה לא אומר לוותר לחלוטין על הצגת הפריטים אותם אתם מציעים – הכוונה היא לייצר פלטפורמה נוספת להצגת מרכולתכם מעבר למה שניתן להציג בדוכן ממוצע. חשבו על זה ככה: שלושה זוגות נעליים בתצוגה, ועוד 550 דגמים בגלריה מתחלפת על גבי הטאבלט. כל כך קל, והעלות ממש שולית. הטיפ הזה רלוונטי גם למי שמציע שירותים שאינם מוצר פיזי. סרטוני הדמייה או ביצוע הם מקדם מכירות עם אחוזי הצלחה גבוהים. חברות רבות מציעות שירותי השכרת טאבלטים במחירים שקשה לסרב להם. שימוש בטאבלט בדוכן בתערוכה חוסך גם את הצורך במחשב נייד (מסורבל יותר מטאבלט) או מסך טלוויזיה (הוצאה נוספת).

דרך נוספת לחסוך בעלויות היא איגוד ספקים. רכישת מספר שירותים מאותו ספק – גרפיקאי למשל – מצמצמת עלויות. ספקים רבים מציעים הנחות על רכישת חבילת שירותים מתוך רצון לשמר את הלקוח. אתם יוצאים מורווחים פעמיים: גם חסכון בהוצאות, וגם כתובת אחת לכל צורך, במקום חמש. מומלץ להיעזר בשירותי ספק עמו עבדתם בעבר, ועדיף מישהו בעל ניסיון בהקמת דוכנים.

 

הרשמה / התחברות