• 0
  • 0

    אין מוצרים בסל הקניות.

איך יוצרים סביבת עבודה שתומכת ביצירתיות?

יונ 28, 2018

הנכס החשוב ביותר בכל עסק או ארגון הוא המשאב האנושי. אנו רוצים שהעובדים שלנו יבואו עם חיוך לעבודה, יישארו נאמנים למקום העבודה לאורך זמן ויהיו מחויבים להצלחת העסק.
בעולם המשתנה של היום אנחנו רוצים שהעובדים שלנו יחשבו, יציעו, ייקחו יוזמה ויהיו יצירתיים.

כדי שכל אלו יקרו, מעבר לשכר וזכויות סוציאליות, כדאי להקדיש גם תשומת לב לתנאים הפיזיים בהם העובדים נמצאים. סביבת עבודה נעימה, אסתטית המאפשרת אזורי מפגש בין העובדים, הוכחה כמשמעותית לתחושות העובד בארגון ולמקדמת יצירתיות.

זו הסיבה שאנחנו ב-office&more מציעים מגוון מוצרים אשר מעבר להיותם פרקטיים, תורמים גם לאווירה במשרד ולהבניית סביבה תומכת יצירתיות. לדוגמה: עט שכחלק מובנה ממנו ישנם ניירות דביקים.
דמיינו לעצמכם את העובדים עומדים בבוקר בפינת הקפה ומדברים, פתאום עולה רעיון, פתאום יש הבנה, ניתן ישר לקחת פתקית מהעט בה הם כותבים, לרשום לעצמם תזכורת, והנה רעיון טוב שלא פוספס. את הפתקית אפשר להדביק על הטלפון, על צג המחשב או על לוח השעם.

גם לוח השעם במשרד יכול להיות סטנדרטי או כזה שגורם לעובדים לחייך. תוכלו לרכוש לוח שעם רגיל ופשוט, או לבחור בלוח שעם מעניין ויצירתי, שמייצרת עמותת “שכולו טוב”. ניתן לרכוש לוחות שעם במגוון גדלים שונים ובצבעוניות מעוררת השראה, המנצלים מחזור של עיתונים, ומעניקים תחושה נעימה ויצירתית במשרד.

באופן דומה, גם מחזיק של ניירות דבק המעוצב בצורה ייחודית או אפילו טוש סימון בצורת שפורפרת, מהווים תזכורת מתמדת ונעימה לחשיבה מחוץ לקופסה.

כדאי להקדיש גם תשומת לב לאזורי המפגש עצמם. דאגו לעובדים שלכם לכוסות לשתייה חמה (אפילו חד פעמיות), לתחתיות לכוסות קפה, ובאופן כללי דאגו ליצור מטבחון/פינת קפה נעימים וחמימים, שייגרמו לעובדים שלכם להיות מאושרים. בנוסף, רצוי לערוך אחת לכמה חודשים HAPPY HOUR במשרד עם כיבוד ושתייה ברמה גבוהה, שבו תעלו רעיונות חדשים לשיפור העסק, תשמעו את העובדים ותסייעו להם קצת לצאת משגרת היום יום ולהיות יצירתיים ושמחים.

אז מה למעשה עליכם לעשות בכדי ליצור סביבת עבודה שמעודדת יצירתיות?

  • הסתכלו על אזורי העבודה של העובדים – האם נעים לעבוד בהם? האם ניתן לשדרג אותם? רכישת פריטים קטנים ומעוצבים, כדוגמת: לוח מעוצב, מחזיק ניירות צבעוני, מסגרת מעניינת לתמונה ועוד, בהחלט יעשו את העבודה.
  • בדקו האם סביבת העבודה של העובדים שלכם מעודדת חשיבה וריכוז? לדוגמה אם מרבית העובדים מצויים בסביבת עבודה משותפת (Open Space) המייצרת רעש רב, ייתכן ואספקה של אוזניות לחלק מהעובדים, תסייע להם להתמקד ולעבוד בצורה אפקטיבית יותר, או לחלופין, אם ישנם עובדים הזקוקים למוזיקה כדי לשאוב השראה ולהיות יצירתיים, דאגו לספק גם להם אוזניות איכותיות, כדי שיקבלו את המענה לו הם זקוקים מבלי להפריע לשאר העובדים.
  • דאגו לכלי כתיבה בחדרי הישיבות – דפי ממו, עטים, לוח מחיק, טושים בצבעים שונים – יש אנשים רבים שהממד הוויזואלי והיכולת לכתוב דברים מסייעת להם מאוד. הימצאותם של כלי כתיבה אלו בחדרי ישיבות, בהחלט תועיל לעובדים רבים ותסייע להם בהעלאת רעיונות/מחשבות.
  • פינת הקפה – כפי שציינו קודם, מקומות המפגש הלא פורמליים הם מקומות מצוינים להפריה הדדית וסיעור מוחות. דאגו שמקומות אלו יהיו נעימים, מזמינים ומפנקים, וכמובן דאגו לצייד גם מקומות אלו בשלל כלי כתיבה, במקרה שלעובדים יצוצו רעיונות.

באופן כללי, אנו ממליצים לכם לאמץ את אופן המחשבה הרואה בהשקעה בסביבת העבודה של העובדים, כזו שמשתלמת לכל הצדדים – גם לכם וגם לעובדים שלכם. בהצלחה!

הרשמה / התחברות