• 0
  • 0

    אין מוצרים בסל הקניות.

איך להכניס אווירה ביתית למשרד

אוק 22, 2019

אנחנו מבלים בו יותר משליש מהיממה, יודעים מה יש בכל ארונית ומגרה, ויכולים להגיע אליו בעיניים עצומות. אי אפשר להתכחש לעובדה שהמשרד הפך עבור רובינו לסוג של בית שני. בגלל זה כל כך מפתיע לגלות כמה מעט אנחנו משקיעים בעיצוב מרחב העבודה שלנו, מרמת החלל כולו ועד לשולחן העבודה. לא חבל? מחקרים מוכיחים שעבודה בסביבה שמשרה רוגע ואופטימיות מגבירה את יעילות העבודה, מעודדת את הצוות ומשאירה רושם חיובי על לקוחות. אם רוצים שגם אצלכם ירגישו ממש כמו בבית, כדאי שתיישמו את ששת הטיפים שיכניסו מעט מהבית למשרד.

תאורה

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל תאורה נכונה תשנה את האווירה במשרד שלכם לחלוטין. אם התמזל מזלכם ואתם עובדים מחלל מרובה חלונות, זכיתם. אור טבעי, וכמה שיותר ממנו, עוזר לשמור על מחזורי השינה והעירות, מזריק לנו קצת ויטמין די, ומכניס קצת מן החוץ פנימה. ובכל זאת, לא לכולנו יש את המשאב הנפלא הזה, ויותר מכך – בשלב מסויים ביום כבר אין מנוס מלהפעיל תאורה מלאכותית. באזורי העבודה כדאי להתקין תאורה חמה ובהירה בעיצוב מינימליסטי שלא יסיח את הדעת, ואת הבחללים המשותפים כמו פינת המטבחון, חדרי הישיבות ואזורי המנוחה כדאי לצייד בגופי תאורה עם אמירה אסתטית שמתאימה לאווירת המשרד והעסק שלכם. יש משרדים בהם התאורה אוטומטית ומשתנה במהלך היום בהתאם לתנאי התאורה הטבעית, אבל פתרון חסכוני יותר הוא להתקין דימרים (עמעמים).

ריהוט

ריהוט ארגונומי ישפיע רבות על האווירה במשרד ועל נוחות העובדים שלכם, וארגונומי זו כבר מזמן לא מילה נרדפת לאפרפר ומשעמם. ההיצע בשוק גדול והמחירים כל הזמן יורדים, כך שקל מאוד לרהט חללים בלי להתפשר על אסתטיקה לטובת נוחות, או להיפך. ספות מזמינות באזורים המשותפים לצד שולחנות קפה, שולחנות אוכל נעימים במטבחון וכסאות עבודה נוחים ומותאמים ארגונומית בעמדות העבודה יהפכו את העובדים שלכם לשמחים ובריאים יותר. גם חדר הישיבות המעונב יכול ליהנות מריהוט אלגנטי.

ניקיון

לא משנה עד כמה המשרד שלכם מעוצב ומוקפד, עם כל הפריטים והאביזרים הנכונים – אם לא תשמרו על ניקיון המשרד האווירה בו לא תהיה נעימה ובטח שלא ביתית. השקיעו בניקוי ספות וניקוי כסאות על בסיס שבועי לכל הפחות כדי לשמור עליהם לאורך זמן ולצמצם את החשיפה לאלרגנים או סתם חיידקים. גם את משטחי העבודה חשוב לנקות באמצעות מגבונים כלליים מדי יום. הקפידו על מתחם מוגדר לאוכל ושתיה כדי להפחית עד כמה שאפשר את הסיכוי לכתמים ולכלוכי מזון.

צמחייה

אומרים שההשראה הכי טובה מגיעה מהטבע. אם לא התמזל מזלכם לעבוד בשדה, תוכלו להכניס קצת טבע למשרדים באמצעות עציצים וצמחים (אפילו מלאכותיים). הנועזים מביניכם יוכלו ליצור מרפסת או גינה עם דשא סינתטי וריהוט גן כך שהעובדים שלכם יוכלו לעבוד בטבע ממש ולא להיות סגורים במבנה מחניק כל היום.

ביטוי עצמי

עודדו את העובדים שלכם לבטא את עצמם בחלל העבודה שלהם. ספקו לעובדים לוחות שעליהם יוכלו לתלות תמונות של היקרים להם או כל דבר אחר שיגרום להם לחייך. בחללים המשותפים השקיעו בתמונות וקישוטים קטנים אחרים שייתרמו לתחושת הביתיות.

אם תצליחו ליצור במשרד שלכם אווירה ביתית ונעימה, תוכלו לשים לב שהעובדים שלכם יהיו שמחים יותר, רגועים יותר ואפילו מסורים יותר, וכל אלה יעשו אותם גם פרודוקטיביים יותר. כולם מרוויחים!

הרשמה / התחברות