• 0
  • 0

    אין מוצרים בסל הקניות.

ישיבה נכונה מול מחשב – כך תעשו זאת!

יול 30, 2019

לא משנה אם אתם עובדים כנציגי שירות לקוחות בחברת ביטוח, כמנהלי מוקד בחברת סלולר, כסמנכ”לים מצליחים בחברת פרסום או כעצמאים בסטארט-אפ מטורף שעומד לעשות אקזיט בשנה הבאה, כול עוד אתם מבלים את מרבית שעות היום שלכם בישיבה ממושכת מול מסך המחשב במשרד, עליכם לדעת כי ישיבה לא נכונה מול המחשב שלכם, עשויה להסב לכם נזק ממשי בעתיד, ועל כן כדאי שתקראו את המאמר הבא.

אז כן, כפי שכבר הבנתם, ישיבה ממושכת במהלך שעות העבודה, שנעשית בצורה לא נכונה – עלולה לגרום לכם לכאבי גב, צוואר, דלקות פרקים ואף לבעיות ראייה. אז מה עליכם לעשות כדי למזער את הסיכוי לאותם נזקים אפשריים ולשמור על ישיבה נכונה ובריאה? כל התשובות, מיד.

 

מיקום מסך המחשב – עובדים רבים מתלוננים על כאבי ראש מרובים, צריבה ויובש בעיניים וירידה כללית בראייה שלהם, אך הם לא בהכרח מקשרים זאת למסך המחשב שנמצא מולם.

השתקפות של האור על מסך המחשב שלכם, ריצוד קבוע ומרחק קטן מידי ביניכם לבין צג המחשב, עשויים לגרום לסנוור, טשטוש הראייה ולכאבי ראש תכופים. כדי להימנע ממצב זה יש לשמור מרחק מרבי ממסך המחשב (60-70 ס”מ), ולדאוג למקם אותו בגובה העיניים (שהקצה העליון של הצג יהיה בגובה העיניים). באשר לתאורה במשרד, על מנת למנוע השתקפות חזרה של האור על מסך המחשב, יש למקם את התאורה מעל המסך בזווית ישרה, ולהימנע מישיבה בסמוך לחלון. בכדי למנוע צריבה ויובש בעיניים, חשוב למצמץ בתדירות גבוהה יותר, ולעשות מידי פעם “הפסקות” לעיניים בכדי לאפשר להן לנוח מעט. בנוסף, ניתן להיעזר בטיפות עיניים ללא מרשם לליחוח העין.

 

ישיבה על כיסא המחשב – ישיבה לא נכונה על כיסא המחשב שלכם, עשויה להוביל לכאבי גב וצוואר ולנזק בטווח הרחוק. מרבית העובדים יושבים בצורה לא נכונה, שפוגעת בבריאותם – הם רוכנים קדימה לעבר המחשב, מה שיוצר ישיבה כפופה המגבירה את הלחץ על החוליות, גורמת להתכווצויות שרירים ועשויה להוביל לכאבי גב וצוואר עזים. כמו כן המעטה בתנועות רגליים, גורמת לנוקשות בגוף ולהפחתה בזרימת הדם לאזור הרגליים, מה שתורם לתחושת “נימול”.

ישיבה נכונה על כיסא המחשב מחייבת הקפדה על גב זקוף ועורף ישר. יש לשבת על חלקו הקדמי של הכיסא (לא על הקצה), כשעצמות האגן שלכם נוגעות במשטח הישיבה. יש להניח את כפות הרגליים על הרצפה (ניתן להיעזר בהדום לרגליים במקרה הצורך) ולכופף את הברכיים, כך שתיווצר זווית של 90-100 מעלות. כדאי לרכוש כיסא מתכוונן, המאפשר תזוזה של המשענת ושל גובה הכיסא. יש לכוון וליישר את המשענת וכן להנמיך או להגביה את הכיסא בהתאם למידותיכם. כדי להעניק תמיכה לגב התחתון, ניתן להיעזר בכרית למרווח בין הגב התחתון למשענת הכיסא.

בנוסף, במקומות עבודה רבים ניתן למצוא שלל שולחנות משרד בגבהים ועיצובים שונים. הקפידו ששולחן העבודה שלכם יהיה בגובה של 63-74 סנטימטרים.

כמו כן, חשוב לבצע מספר הפסקות יזומות של הישיבה במהלך היום, כדי לשחרר את הכתפיים והצוואר, להזיז את הרגליים ולאפשר זרימה טובה של הדם לכל חלקי הגוף.


שימוש במקלדת ובעכבר
– רבים מאיתנו כלל לא יודעים, אך לשימוש לקוי במקלדת ובעכבר, יש חשיבות מכרעת בהתפתחות כאבי פרקים ודלקות חוזרות ונשנות באזור כף היד. עובדים רבים נוטים להפעיל כוח מיותר בעת השימוש במקלדת וגרוע מכך, מניחים את פרק כף היד על השולחן במהלך ההקלדה, וכך מפעילים לחץ רב על הגידים והשרירים. בנוסף, שימוש תכוף בעכבר, שעליו אנו מניחים את כף היד ומקליקים עליו באמצעות האצבע אלפי פעמים ביום, גם כן יוצר נזק מצטבר.

על מנת לבצע שימוש נכון במקלדת ובעכבר, ההמלצה היא להציב את המקלדת כ-8-10 ס”מ מקצה השולחן. את העכבר יש למקם בקו ישר עם המקלדת, ולקרב אותו כמה שיותר למרכז משטח העבודה. חשוב לשמור על מרפקים בזווית ישרה ובעת ההקלדה, לדאוג למקם את פרקי כף היד באוויר, מעל המקלדת – לא להיתמך בשולחן העבודה. בעת השימוש בעכבר, יש לאחוז בו ביד משוחררת ולהימנע מהפעלת לחץ מיותר. כמו כן, חשוב לתת מנוחה לכפות הידיים, להרפות, לנער, לאגרף ולמתוח אותן כמה פעמים במהלך יום העבודה.

 

בהצלחה ורק בריאות!

 

הרשמה / התחברות