• 0
  • 0

    אין מוצרים בסל הקניות.

טיפים לשמירה על משרד נקי ומאורגן

אפר 02, 2019

מכירים את תופעת הגרביים הנעלמות? הכנסתם למכונה זוג, הפעלתם, חיכיתם, הוצאתם, התיישבתם לקפל – ומצאתם את עצמכם מול לפחות גרב בודד אחד. לאן הם נעלמים? כנראה לאותו מקום אליו נודדים עטים ושאר הציוד המשרדי שאתם נשבעים שהשארתם “ממש כאן על השולחן, רק לפני שנייה”.

אחד הדברים המרגיזים ביותר בהם נתקל כל מי שעובד במשרד הוא ציד אחר ניירות, עטים, מהדקים ושאר ציוד משרדי סורר. מצטערים לומר, אבל הבעיה היא לא בהם, אלא בכם. במהלך היום אתם עוסקים בכל כך הרבה דברים במקביל, שלא מפתיע שהכל הולך לכם לאיבוד. הגיע הזמן להפסיק ליפול קרבן לפזרנות שלכם, ולהכניס סדר למשרד.

בין אם עמדת העבודה שלכם קטנה ואתם מוגבלים בשטח פנים, ובין אם יש לכם שולחן רחב ידיים, אופטימיזציה זה שם המשחק.

עשו לכם מנהג לאגור כלי כתיבה ועטים בכלי ייעודי שניתן לקנות בכל חנות משרדית. אתם לא חייבים כמובן ללכת על הבנאלי. אפשר לרענן קצת את השולחן על ידי שימוש בכוס חמודה ומעוצבת, או בהסבת עציץ דקורטיבי לכדי מאגר לעטים, טושים ועפרונות סוררים. המגבלה היחידה לשיטת אחסון כלי הכתיבה: עדיין לא תצליחו למנוע את מגיפת המשרד הידועה, גניבת עטים…

לניצול מקסימלי של שטח העבודה, ניתן להניח את מסך המחשב על גבי הגבהה ייעודית, מעין מדף שישחרר לכם עוד קצת שטח אחסון מתחתיו (שיכול גם לשמש להחבאת עטים אהובים, אפרופו גניבת עטים). מה עוד מתאים מתחת להגבהה של המסך? דברים שכדאי שיהיו בהישג יד, אבל עדיין לא בשימוש תכוף – מהדקי נייר, שדכן, או חבילת מסטיקים לשעת חירום.

מסך המחשב גם הוא יכול להיות שטח אחסון מפתיע. כולם מכירים את הפתקיות הדביקות, אבל מכירים גם את הבעיה בכך שהן מסתירות חלק מהמסך. הכירו את הפתקאון, פס פלסטיק גמיש הנצמד לקצה העליון של מסך המחשב ומשמש להחזיק פתקיות שונות בגובה העיניים.

אם השולחן שלכם קטן, כדאי לבחור בשולחן עם מגירה מובנית שישאיר לכם שטח פנוי רב על גבי השולחן, ועדיין יספק מקום אחסון. יתרון נוסף – אפשר לזרוק הכל בבלגן אחד גדול ולסגור במגירה. אף אחד לא ידע… ובכל זאת, אם כבר יש מגירה, ציידו אותה בסלסלאות או מגשית מחולקת לתאים, כדי ליצור הפרדה בין כל הקשקושים.
לבעלי שולחן גדול עם יותר מרחב תמרון, השתמשו במגשיות נייר מודולריות אותן ניתן לערום אחת על השנייה לפי הגובה הנדרש. אתם מרוויחים שתי ציפורים במכה אחת: גם ניצול נכון של משטח העבודה, וגם מיון ניירת לפי סוגים וייעוד, למשל דואר יוצא, דואר נכנס או מסמכים דחופים.

במידה שהתמזל מזלכם ויש לכם קיר זמין, נצלו גם אותו לתליית לוח שעם, לנעיצת כל התזכורות החשובות, וכמובן תמונה או שתיים שירעננו לכם קצת את הפינה המשרדית.

הרשמה / התחברות