• 0
  • 0

    אין מוצרים בסל הקניות.

ראש דיו – ההבדלים בין דיו מקורי לדיו חליפי

אפר 15, 2019

עשיתם את הצעד והחלטתם לקנות מדפסת ביתית, או אולי מדפסת חדשה למשרד? אחרי לא מעט לבטים, החלטתם שמדפסת הזרקת דיו היא המדפסת המתאימה ביותר לצרכים שלכם – הדפסות בתדירות נמוכה יחסית, ולא בהכרח באיכות גבוהה. בקיצור, שימוש ביתי או פנימי, בעיקר. אז בחרתם במדפסת הזרקת דיו והתלהבתם מהמחיר הנמוך, אבל עכשיו הבנתם שההשקעה האמתית היא בכלל במחסניות הדיו. גיליתם שאפשר לבחור בין מספר סוגי דיו למדפסת: דיו מקורי, דיו חליפי (נקרא גם דיו חלופי או דיו תואם, זה אותו הדבר) ודיו ממוחזר. איך מחליטים? פשוט מאוד – לומדים את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של כל אחד, ובוחרים במה שהכי תואם את הצרכים שלכם.

קל להבין מה זה דיו מקורי: מחסנית דיו המיוצרת על ידי החברה שייצרה את המדפסת; מחסנית דיו חליפי מיוצרת על ידי חברה אחרת ותואם את צורת ראש הדיו הנחוצה למדפסת הספציפית שקניתם; ואילו מחסנית דיו ממוחזר מיוצרת על ידי חברה אחרת מיצרנית המדפסת, וממולאת בדיו חדש אחרי שהתרוקנה. די פשוט, לא?

לרוב אין פערים של ממש בין איכויות התוצרים של סוגי מחסניות הדיו השונות. ראשי הדיו התואמים והממוחזרים לא נופלים בתפוקה מאחיהם המקוריים. הפער האמיתי הוא במחיר, וזה פער די משמעותי. בטח שמתם לב שמדפסת הזרקת דיו היא עסק ממש לא יקר – למעשה, הן עד כדי כך זולות, שלא פעם מחירי הדיו עולים על מחיר המדפסת עצמה. נשמע מגוחך? יש לזה הסבר: יצרני המדפסות מגשרים על עלויות הייצור דרך הדיו, מתוך ידיעה שבלעדיו, המדפסת החדשה שרכשתם במחיר זול היא לא יותר ממשטח מפונפן לצבירת אבק. בגלל זה, אגב, כמות הדיו במחסניות מקוריות מועטה לפעמים מכמות הדיו במחסניות תואמות.

בכל זאת, קיימת בעיה אפשרית אחת עם ראשי דיו חליפיים, והיא תקלת זיהוי. בשביל לעבוד, המדפסת צריכה לזהות את ראש הדיו שהוכנס לתוכה. לעתים המדפסת מקטלגת מחסניות דיו חליפי בתור מחסנית מקולקלת, ומסרבת לפעול. אם תקפידו לרכוש מיצרנים ומשווקים אמינים, ככל הנראה לא תיתקלו בבעיה הזו.

אז במה לבחור? כמו תמיד, תלוי במה אתם צריכים. אם אתם מדפיסים בכמויות גדולות, דיו חליפי למדפסת יחסוך לכם כסף בזכות המחיר הנמוך יותר מהמחסניות המקוריות. לשימוש בתדירות נמוכה, העדיפו ראשים מקוריים בהם הדיו איכותי יותר, ופחות סביר להתייבש במהרה.

בהתלבטות בין ראש דיו מקורי לבין ראש דיו חליפי, עולה לא פעם השאלה של פגיעה במדפסת. הבשורות המשמחות הן שהסיכוי שהמדפסת שלכם תפגע כתוצאה משימוש בראש דיו תואם אך לא מקורי הוא נמוך ביותר. רק חשוב להקפיד לקנות מספקים מקצועיים ובעלי מוניטין, ולא נניח מדוכן מסתורי ברחוב.

בשורה התחתונה, ובהתחשב בכך שאין הרבה הבדל באיכות התוצר הסופי, הבחירה שלכם תונע בעיקר משיקולים כלכליים. כך או כך, הקפידו לטפל היטב ולתחזק את המדפסת, על מנת להבטיח שתשרת אתכם לאורך זמן.

הרשמה / התחברות